הרציונל מאחורי לימוד עברית

המרכז משלב עבודה מעמיקה של הבנת הנקרא ושל הבעה, כמו גם של כללי הלשון העברית. רק עבודה הנוגעת במכלול ההיבטים הללו תניב הצלחה הן עבור תלמידים מתקשים והן עבור תלמידים המבקשים להעמיק את ידיעתם בשפה העברית. כמובן, שחשוב מאוד להבין את הקשיים שיש לתלמיד ולהתאים עבורו את ההוראה. 

בעבודה על קריאה חשוב לסייע לתלמיד לפתח יכולת להבין את מטרת הטקסט, את הרעיון המרכזי; שהוא יהיה מסוגל לזהות את המבנה של הטקסט, להתחקות אחר השתלשלות הטיעונים מפסקה לפסקה עד להגעה למסקנה. חשוב שהתלמיד יידע לקרוא בין השורות ובעיקר- להפריד בין עיקר לטפל. 

בהבעה בכתב חשוב שהתלמיד יכתוב את הטקסט על פי מבנה מתאים, ייתן קונטקסט כדי להכניס את הקורא לנושא, יעשה שימוש באמצעים רטוריים כדי לעורר עניין וכדומה. התלמיד צריך להיות מסוגל לכתוב טקסט לכיד וקוהרנטי. על המורה להביא את התלמיד להבנה שכתיבה היא אמצעי תקשורת הממוען לקורא מסוים ולכן, כותבים כדי שהקורא יוכל להבין, דואגים לעניין אותו, מנסים לשכנע אותו וכדומה.

בנוסף, חשוב גם שהתלמיד יכיר את הכללים הלשוניים ואת החוקיות של השפה. כך הוא יוכל לעשות שימוש נכון בה ולהעשיר את הידע שלו בעברית. מניסיון, תלמידים המפתחים כישורי שפה גבוהים משפרים את הציונים שלהם בכל המקצועות ההומאניים.

Scroll to Top
בואו נדבר
💬 רוצה לדבר?
היי👋
שנעבור לווצאפ? אני כאן..